Promyczek Kim Holden



Promyczek
Kim Holden
Wydawnictwo Filia
Data wydania:06.05.2017r.
Liczba stron: 592

Żadna książka do tej pory tak na mnie nie podziałała. W pierwszej połowie myślałam, że jest naprawdę przyjemna, wiało od niej optymizmem, zakochałam się w Kate Sedgwick, w dziewczynie, która łatwo nawiązywała kontakty, uwielbiała ludzi, uważała ich za najważniejsze istoty w życiu. Cieszyła się życiem. Wykorzystywała każdą sekundę dnia. Była królową spontaniczności. Chciała, by każdy jej dzień był wykorzystywany w 100%. Pomagała innym ludziom, robiła wszystko, by pokazać im, że życie nie jest takie złe, może być piękne. Dowartościowywała każdego. Czyniła ważnym. Dawała nadzieję, siłę, odwagę. Radość. Potrafiła nazwać cudownym życiem to, które zraniło ją cholernie mocno.





Tak jak z łatwością przeczytałam jedną połowę książki, to z drugą miałam straszny problem. Nie ze względu, że jest słaba czy coś, bo jest genialna! Ale ze względu na to, że całą drugą połowę przeryczałam jak bóbr, co chwilę ją odkładałam, bo myślałam "nie dam rady dalej czytać'. Po prostu. Jednak skończyłam. I pokochałam! Chociaż tak mnie rozdarła na strzępy, ponieważ przeżywałam mocno każde zdanie, to ją pokochałam! Jest prawdziwa, pokazuje, że życie daje nam popalić, jest ciężkie i wiąże się z wielkim cierpieniem. Każdy musi ją przeczytać. Każdy, bo jest w niej coś, że co każda jedna osoba zaczerpnie jakąś naukę. Zauważy, że w życiu powinien się bardziej postarać. Więcej uśmiechać. Cieszyć się z małych, głupich rzeczy. Zobaczyć jak piękny jest świat oraz zachody słońca...





Pokochałam bohaterów całym moim małym serduszkiem. Uwielbiam to, jak każdy się zmienił przez znajomość z Promyczkiem, to jak wpływała na ludzi. Clay zaczął spełniać swoje marzenia 
i zrozumiał, że wcale nie jest inny i można go pokochać. Jest godny kochania. Peter zyskał pewność siebie. Shel wyszła ze swojej wygodnej skorupy. Keller... zaczął spełniać marzenia, oduzależnił się od woli swoich rodziców, postanowił wziąć życie w swoje ręce i być spontanicznym. Słuchać głosu swojego serca. Uwielbiam Grace, Gusa... (kocham go, no i Kellera) i cały zespół Rook. Ta książka jest po prostu magiczna i cudowna. Czy przesadzę jak powiem, że uwielbiam wszystko? Oczywiście, że nie. Uwielbiam wszystkie więzi, które są zawarte w książce. Przyjaźń, która łączy Gusa i Kate, jest najpiękniejszą o jakiej mogłam kiedykolwiek pomyśleć. To jak siebie nawzajem kochali, pomagali, byli dla siebie wsparciem. Połową siebie. Jestem szczęśliwa, że rozwinęła się też miłość. Że Kate zrozumiała, że warto kochać i być kochanym, nawet w takich chwilach, w jakich się znalazła. Nie wiem co więcej powiedzieć. Po prostu kocham i nigdy nie zapomnę. I jak dużo osób mówi: chciałabym mieć taką przyjaciółkę jak Kate. Wszyscy by chcieli mieć taką promienną osobę przy boku, jestem tego pewna. :)







Ta książka jest bardzo prawdziwa i poruszy wasze serca, jestem tego pewna. Wyryje sobie jego cząstkę i nigdy nie zapomnicie tej książki, będziecie ją wspominać z uśmiechem oraz nostalgią. Będziecie pamiętać, że mimo tego, że życie daje kopa, to jest również piękne. I musicie wykorzystywać każdą chwilę, bo nigdy nic nie wiadomo. Nic nie jest pewne.

NAJLEPSZE CYTATY!

"Masz przed sobą wspaniałe życie. Przeżyj je co do minuty. Zacznij już teraz."

"..Jesteście dzielni… 
A teraz idźcie… stwórzcie legendę!

To rozkaz.
Zróbcie to. 
Proszę..."

"Nie mówię, że nie powinieneś realizować celów i spełniać marzeń. Po prostu nie rezygnuj z tego, co dzieje się teraz, dla nieznanej przyszłości. Może ominąć cię wiele szczęścia, kiedy będziesz czekał na lata, które mogą nigdy nie nadejść. Nie trać czasu, bo przegapisz chwilę obecną, a przyszłość wcale nie jest taka pewna."

"Czytanie jest ucieczką od prawdziwego świata. Wszyscy go czasem potrzebują, by pozostać przy zdrowych zmysłach."

"Przeżywajcie każdy dzień, jakby był Waszym ostatnim. (...)Bądźcie spontaniczni. Życie ma zbyt wiele reguł, schematów i wymagań. Zmieńcie plany, by zrobić miejsce na zabawę."

"Nie osądzajcie się nawzajem. Każdy ma coś na sumieniu. Pilnujcie tylko swoich spraw i nie wtykajcie nosa w cudze, no chyba że zostaliście zaproszeni. A kiedy to się stanie, pomagajcie zamiast osądzać."

"Życie dla nikogo nie jest łatwe. Wszyscy musimy walczyć, by wycisnąć dobro z czasu, który nam ofiarowano."

"Trzeba być wdzięcznym za to co się ma."

"Jest niespotykanym promykiem słońca. Nie tylko szuka jasnych stron... ale nimi żyje"

"Nauczyłaś mnie, że dobrze jest wyjść ze swojej bezpiecznej skorupy i robić rzeczy, które przerażają i sprawiają, że czuję się niezręcznie. Nauczyłaś mnie, że dobrze jest się wygłupiać i popełniać błędy."

"Bądźcie spontaniczni. Życie ma zbyt wiele reguł, schematów i wymagań. Zmieńcie plany, by zrobić miejsce na zabawę. Spóźnijcie się czasem i cieszcie się chwilą, tym, co jest i tym, co może być."

"Przypominam sobie, że zakwasy nie oznaczają bólu, tylko życie. A życie jest boskie. Każdy jego dzień, minuta, sekunda."

"Szczerze mówiąc staram się nie myśleć zbyt wiele o przyszłości. Jestem wielką fanką chwili obecnej."

"Dzisiaj moje życie jest cudowne."

"Niektórzy ludzie są dobrzy w sztuce tulenia. Potrafią to robić całą swoją istotą, nie tylko ramionami. Ich ciepło was wówczas otula. Sprawia, że czujecie się cenni i ważni."


Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia