Szóstka wron - Leigh Bardugo.




Szóstka wron
Leigh Bardugo
Wydawnictwo MAG
Data wydania: 28.09.2016r.
Liczba stron: 496

Szóstkę wron zaczęłam czytać już dobre rok temu. Doszłam do 70. strony i po prostu dalej nie mogłam się zmusić do czytania. Powód był taki, że kompletnie nie wiedziałam o co biega w tej książce. Co to za Grisza? Co to za jurda parem? O co chodzi? Bardzo się gubiłam i nie rozumiałam. Po prostu się nie odnajdywałam.
Po tym czasie w końcu zakupiłam trylogię Grisza. Wiele osób też mówiło, że po jej przeczytaniu lepiej się rozumie świat Szóstki wron. I się nie pomylili! Przeczytałam całą trylogię i tam świat Griszy, ich moce i polityka wszystko było łatwiutko i stopniowo wyjaśnione. Pokochałam te książki i cóż, teraz już nie zwlekałam i zaczęłam Szóstkę wron od początku. I od pierwszej strony wiedziałam o czym mówią bohaterowie.
Wiem, że większość z Was czytało Szóstkę przez trylogią i szczerze, nie mam pojęcia jak przebrnęliście. Dla mnie było dezorientująco, a po trylogii wszystko było na miejscu. Co więcej, książka od pierwszej strony mi się podobała i nie męczyłam się, bo wiedziałam o czym czytam.

Sama książka jest świetna. W sumie o Griszy nie mamy tu wiele, a sami bohaterowie to w sumie zwykli ludzie, młodzi kryminaliści (no prawie), ale historia każdego z nich jest po prostu wyjątkowa i chce się poznać bliżej każdego z nich. Tutaj wszyscy są głównymi bohaterami. Szóstka wron to: Kaz, który prowadzi gang, i jest po prostu boski. Uwielbiam jego charakter, osobowość, to że jest nieugięty i tajemniczy. I jego spryt. Ile bym oddała za jego mózg, to co on wyprawia, jak kombinuje jest boskie. Naprawdę wzruszyła mnie jego przeszłość i rozumiem jego motywy. Tak po prostu miałabym ochotę go przytulić, mimo że by mi nie pozwolił, ale po prostu jak widzę jego osobę teraz, to przechodzi moje pojęcie. Do OSTATNIEJ strony mnie zaskakiwał. No po prostu geniusz.
Inej, Nina, Jesper, Matthias i Wylan. Wylan niestety ani razu nie dostał swojego rozdziału, ale z tego co się wydarzyło na końcu książki widzę, że jego postać może wiele pokazać i jestem bardzo, ale to bardzo ciekawa Królestwa Kanciarzy z tego powodu, bo mam nadzieję, że będzie go jeszcze więcej. 
Jesper.. on jest również wyjątkowy, tak bardzo go lubię, jest naprawdę silny i chcę również więcej jego samego! Jego i Wylana.
Inej i Nina, historie obu tych dziewczyn są trudne i wyjątkowe. Są mega silne, wytrwałe, podziwiam ich za to, że są obie też delikatne. 
Matthias mnie chyba najbardziej zaintrygował, ponieważ odczułam jego pochodzenie. W trylogii Grisza można trochę zobaczyć Fjerdanin i ich surowość wobec Griszy, to jak ich traktowali jak bydło, więc siedzieć w jego głowie było mega interesujące. Nigdy nie było wiadomo czego się po nim spodziewać i relacja jego i Niny to dla mnie wielkie fajerwerki i błyskawice. WOOOW.

Szóstka wron to książka, przy której się w ogóle nie nudziłam a naprawdę myślałam, że ich napad będzie nudny. A tu proszę, dostałam same niespodzianki. Każdy rozdział był przepełniony akcją, napięciem. Każdy bohater był ważny, miał jakąś rolę i wszyscy byli niesamowicie mądrzy i sprytni. Mega chciałoby się być częścią tak wybitnej grupy, gdzie każdy ma asa schowanego w rękawie. Nie każdy jest idealny, jednak każdy robi swoją robotę jak najlepiej.
Często miałam wrażenie, że wszystko naszym bohaterom układa się po ich myśli, bo jednak często mieli różne narzędzia pod ręką, tak z dupy. Jednak tak naprawdę wszystko było usprawiedliwione i  autorka upewniła się, żeby wrzucić ostre kłody pod nogi, bo wiele razy myślałam już, że to koniec.

Zakończenie moim zdaniem super, nie ma takiego cliffhangera, że nie dasz rady wytrzymać do następnej części i musisz od razu sięgnąć po kontynuację. Jednak to zakończenie jest takie, że musisz wiedzieć co dalej i po prostu mega cię ciekawi, jak bohaterowie postąpią w akcji, jak się wszystko rozwinie... po za tym... zależy mi mega na każdym z nich. Są niesamowici i kocham ich. I coś mi się wydaje, że kolejna i ostatnia część to będzie dla mnie o wiele za mało.



NAJLEPSZE CYTATY!

"Inej zaproponowała mu kiedyś, że nauczy go jak upadać.
-Sztuka polega na tym, żeby nie upaść - odpowiedział jej wtedy ze śmiechem.
-Nie, Kaz. Sztuka polega na tym, żeby znowu się podnieść."

"Nikomu nie życzyłaby miłości. To gość, którego chętnie witasz, a potem nie możesz się go pozbyć."

"The heart is an arrow. It demands aim to land true."

"Better terrible truths than kind lies."

"I will have you without armour, Kaz Brekker. Or I will not have you at all."



22 komentarze:

  1. To ja też ją zaczęłam dawno temu i przerwałam, ale niedawno zamówiłam sobie ją i mam nadzieję, że i mnie zachwyci. :D

    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki! Nie poddawaj się tym razem, bo warto czytać do końca. <3

      Usuń
  2. Nie jest to mój gatunek, ale jestem pod wrażeniem wydania tej serii. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam trylogii Griszy ani Szóstki wron, choć Szóstkę mam na swojej półce i oczekuje, aż się za nią zabiorę... XD Podejrzewam, że polubiłabym te postacie tak samo, jak i ty, bo skoro na nich się skupiłaś najbardziej, muszą być główną zaletą tej lektury. Tym bardziej tematyka z napadami wydaje się ciekawa. Ech, kiedyś będę się musiała za to zabrać!
    Pozdrawiam

    http://demoniczne-ksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak posiadasz już tę książkę, to naprawdę wystarczy sięgnąć! Tak bohaterowie naprawdę są wyjątkowi, bo to ich spryt jest dużą częścią książki. :)

      Usuń
  4. Pamiętam, że kiedy ta książka premierowa w Polsce chciałam ją przeczytać i mieć na półce, a później naczytałam się różnych opinii i doszłam do wniosku, że skoro ma tak niejednoznaczne opinie to mogę ją przeczytać za jakiś tam czas i tak do tej pory tego nie zrobiłam.
    Myślę, że kiedyś po nią sięgnę.
    Cieszę się też, że ty miło przy tej historii spędziłaś czas.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę? Ja chyba naprawdę nie czytałam żadnej negatywnej opinii, ta książka zbiera same pochwały i naprawdę stoję za nimi murem, bo ta książka jest naprawdę dobra i nawet nie wiem do czego miałabym się przyczepić. :)

      Usuń
  5. Cieszę się, że Ci się podobała. Obie części czekają na mojej półce już od jakiegoś czasu i nie mogę się doczekać, aż sama znajdę czas, by usiąść do obu :)



    sunreads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam tą duologię z jakieś dwa lata temu, ale podobnie do ciebie miałam problem ze zrozumieniem kto i co czym jest. Chyba będę musiała przeczytać trylogię Grisza i przeczytać te książki jeszcze raz. Dawno jednak już czytałam tak pozytywną opinię na temat tych książek.
    Pozdrawiam :)
    https://life-ishappiness.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie za to żadnych negatywnych nigdy nie czytałam na temat tych książek, a jednak widać są tylko na nie nie natrafiłam. :D Ale to prawda, warto znać trylogię. :)

      Usuń
  7. O, to może być ciekawe. Nie słyszałam o niej wcześniej :) Dopisuję do listy :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę nie słyszałaś o Szóstce wron? Ja chyba codziennie się natykałam na te książki na internecie. :D

      Usuń
  8. Trylogia Griszy mi nie podeszła, czytałam półtora tomu tej serii i porzuciłam, znudzona wykreowanym światem oraz prowadzoną historią. Jednak "Szóstka wron" to zupełnie inna sprawa - byłam szczerze zachwycona całą tą książką! Jedna z lepszych, jakie czytałam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się Grisza bardzo podobała. Ale super, że Szóstka cię zachwyciła! <3

      Usuń
  9. Przymierzam się do tej pozycji od dłuższego czasu. W końcu będę musiała to przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie trzeba nadrobić! To bardzo dobra książka. :)

      Usuń
  10. Uwielbiam tę książkę i drugi tom też <3 Ja nie czytałam wcześniej Trylogii Grisza, ale jakoś się odnalazłam, chociaż faktycznie, momentami było dezorientująco :D Ale książki mega!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę koniecznie szybciutko się zabrać za drugi tom, bo aż mnie ekscytacja rozpiera. :D

      Usuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia