No to jak wygrać nasze życie? - nietypowy poradnik Nicoli Morgan.



Jak wygrać życie
Nicola Morgan
Wydawnictwa YA!
Data wydania: 13.02.2019r.
Liczba stron: 208

Ja nigdy nie sięgam po poradniki. Nigdy żadnego nie przeczytałam. Kiedyś próbowałam, ale ja się jakoś nudzę przy nich wiecie? Wolę zwykłe książki. Jednak ten króciutki poradnik zaintrygował mnie od pierwszego wejrzenia i zobaczenia opisu. Ten opis jest taki pozytywny i stawia wszystko w pozytywnym świetle i wiedziałam, że muszę zobaczyć co w środku się znajduje.

Ten poradnik jest niby skierowany dla nastolatków, ale ja czytając go, w ogóle o tym nie myślałam, chyba że autorka to podkreślała. :D Ale powiem Wam, że tutaj znajdziemy ciekawe i łatwe wskazówki jak odnaleźć się w życiu.
Przyznam bez bicia - niektóre wskazówki są naprawdę banalne, takie, że wszyscy wiemy, że tak się powinno robić i postępować tylko... czy my tak robimy? Ja właśnie się na tym przyłapywałam, że mimo iż wiedziałam już, że robienie tego i tamtego mega pozytywnie wpływa na mój umysł i ciało, to jednak chaotyczny i szybki styl życia, gdzie nie ma na nic czasu sprawia, że zapominam o rzeczach oczywistych. Zapominam o siebie dbać. O moje zdrowie. I jestem pewna, że wiele osób się odnajdzie w tej książce z tego powodu. Bo ona przypomina jak odnaleźć równowagę, przypomina jak ważne jest, by robić sobie krótkie przerwy podczas chaotycznego dnia, wyjść na dwie minuty przejść się wokół domu i zaczerpnąć powietrza, jak ważne jest by dbać o to, co jemy. By pójść na szybszy spacer, by serce przyśpieszyło tempa, by było silne, dotlenione... nawet gdy idziemy na piechotkę po zakupy.
Równowaga.
Relaks.
Ta książka wywrze na Tobie bardzo pozytywny wpływ i o to autorce chodzi. By patrzeć na świat pozytywnym nastawieniem.

Chciałabym wspomnieć o szacie graficznej, która jest po prostu boska i urozmaica wyobraźnię. Czarne strony, rysunki, ramki, wszystko jest przejrzyste i jasne.  To sprawia, że również treść nie jest rozwlekła.

www.instagram.com/_thepowerofbooks_

Ale o czym ta książka jest w szerszym znaczeniu? Już Wam mówię. Dzieli się na sześć rozdziałów:

ROZDZIAŁ 1. - Bądź sobą
Mówi o tym jak piękne jest być sobą. Kimś innym od reszty. Bo każdy jest inny i nie możemy się porównywać. Nie możemy patrzeć, że ktoś jest bogatszy ode mnie. Ma dłuższe, ładniejsze włosy. Piękny uśmiech. Talent, który ja chciałabym mieć, a nie mam. Ponieważ każdy ma inną historię, inaczej się wychowywał, miał przedstawione inne szanse. Po prostu doceniajmy to kim jesteśmy. Poznajmy nasze silne strony i cechy charakteru. To, co czyni NAS wyjątkowymi.

ROZDZIAŁ 2. - Pozytywne nastawienie
Nie łatwo jest być radosnym, kiedy zdarzyło nam się coś przykrego, ale sztuką jest szukać pozytywów i nie skupiać się na rzeczach, na które nie mieliśmy wpływu. Rozdział ten mówi, by nie myśleć negatywnie zbyt dużo, bo w mózgu się utworzą negatywne schematy myślenia, a to raczej dobre nie jest. Pokazuje też jak ważne jest skupienie się czasami na prostych rzeczach, by uspokoić umysł. Oraz jak ważna jest wytrwałość i postawienie na rozwój. Bo to praktyka i spędzanie czasu na danej dziedzinie sprawia, że jesteśmy coraz lepsi.
 
ROZDZIAŁ 3. - Dbaj o zdrowie
Ten rozdział skupia się na tym jak świadomie podejmować dobre decyzje, które wpłyną dobrze na nasze samopoczucie psychiczne i fizyczne. Mowa tu o jedzeniu, odpowiednim piciu płynów, szczególnie wody oraz o... odpowiednim zapotrzebowaniu tlenu. Którego potrzebujemy BARDZO. Im więcej świeżego powietrza i ruchu tym lepiej.
Rozdział też wspomina o ruchu. Jak ważne jest, żeby się ruszać. Nie musisz ćwiczyć. Zrób szybszy spacerek. Tak, by dotlenić mózg, i troszkę przyspieszyć rytm serca. Autorka daje tutaj przykłady na co wpływa ruch, i mnie to przekonało tak, że aż zachciało mi się ruszać. :D Jeżeli nie masz pomysłów na ruch, tutaj są one podane. I są takie łatwe, że żadnych wymówek nie powinniście mieć! :D (wspinanie po drzewach uwzględnione).
Sen. Wskazówki jak się wyspać. Co zrobić, żeby sen był lepszy. Czego unikać przed snem?

ROZDZIAŁ 4. - Dbaj o swój mózg
Jeśli chcemy w czymś stać się dobrym, musimy często to robić, tak, by w końcu się udało. W mózgu nasze neurony, połączenia stają się coraz silniejsze, tak, że... po prostu dzięki praktyce w końcu krok po kroku zrobimy, to, co chcieliśmy. 
Próbowanie nowych rzeczy rozwija mózg. Pograj sobie w karty. Zrób łamigłówkę. Ugotuj coś po raz pierwszy. Przy tym można się nie źle bawić. :)

ROZDZIAŁ 5. - Pozytywne nastawienie do ludzi
Umiejętność rozmawiania i nawiązywania rozmowy. Jak budować silne relacje? Wartość przyjaźni i relacji z dorosłymi. Bycie miłym, empatycznym.

ROZDZIAŁ 6. - Pozytywny nastrój
Rozdział pokazuje oznaki stresu i jak sobie z nim radzić. Pomoże ogarnąć swoje otoczenie i pokaże jego wpływ na twój humor. Słuchaj muzyki. Podziwiaj przyrodę i niebo. Skup się na pięknie świata. Śmiej się. Zapal świeczkę. WCZUJ się w to co robisz: pochłoń książkę, zainteresuj się filmem, muzyką. Miej hobby. Zatrzymaj się. Pomyśl o sobie, twoich marzeniach, planach. Na tym właśnie skupia się rozdział 6. :)

Na pewno czuję pozytywy tej książeczki. To nie tak, że moje życie od razu się zmieniło, chodzi właśnie o to, by się postarać samemu. Szukać jasnych stron i z jasną głową dbać o siebie. Być szczęśliwym. Polecam też powolne czytanie tej książki. Moim zdaniem przeczytanie jej w jeden dzień nie będzie miało takiego wpływu, jak czytanie jej po trochu i potem rozmyślaniu nad nią i nad sobą. :)

NAJLEPSZE CYTATY!

"Koncentrowanie się na negatywach sprawia, że przestajemy się cieszyć albo wręcz dostrzegać pozytywy, co jest bardzo smutne."

 "Miej odwagę i mierz się z trudnościami."

"Gdy myślisz w określony sposób, masz większe szanse na to, że znów to zrobisz. A jeśli będziesz tak myśleć w kółko, utworzysz w swoim mózgu fizyczną ścieżkę, która umożliwi tej myśli ciągłe powroty."

"Jak się zatem zdaje, faktycznie możemy odrobinę wpłynąć na nasze "szczęście" - jeśli będziemy ludźmi ciekawymi świata, uważnie obserwującymi otoczenie, otwartymi na ludzi i nowe doświadczenia, będziemy wykorzystywać nadarzające się okazje i mieć pozytywne nastawienie do życia. To z pewnością pomoże. Nie bez powodu istnieje powiedzenie: "Żeby wygrać, trzeba grać"."

"Skomplikowane zadania są do ogarnięcia, jeśli podzielimy je na mniejsze części i będziemy robili ciągłe postępy - w końcu każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku. Nasze zdolności nie są darami, z którymi się rodzimy, ale umiejętnościami, które rozwijamy przez praktykę. Nie trać determinacji, a poradzisz sobie ze wszystkim, co życie ma w zanadrzu. A potem będzie to dla ciebie powód do dumy - i słusznie!"

"Wszyscy potrzebujemy czasu na myślenie o sobie, o naszych marzeniach, problemach, silnych stronach i pomysłach. O tym, czego chcemy od życia i jak możemy to uzyskać, o naszych przyjaciołach, o tym, jak pomóc komuś w potrzebie i jak podziękować za pomoc."

"Na pewno popełnisz po drodze kilka błędów i podejmiesz kilka nietrafionych decyzji, ale jest to nieodzowna część procesu uczenia się. A na tym właśnie polega dorosłość: na uczeniu się, jak stać się niezależną jednostką, jak robić rzeczy z myślą o sobie, jak mieć własne pomysły, wartości i cele, jak odnosić osobiste sukcesy. Czasami coś się nie uda - będzie ci wtedy ciężko, ale porażka jest jedynie kolejnym krokiem na drodze do sukcesu. Jeśli ponownie spróbujesz swoich sił, twój chłonny mózg sprawi, że będziesz mieć większą szansę na powodzenie."


www.instagram.com/_thepowerofbooks_

www.instagram.com/_thepowerofbooks_

www.instagram.com/_thepowerofbooks_

  
 www.instagram.com/_thepowerofbooks_



17 komentarzy:

  1. Rzadko siegam po poradniki, ale ten mnie zaciekawił :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się. Jest naprawdę ciekawy. Jak dla mnie przynajmniej.

      Usuń
  2. Napisać dobry poradnik...to sztuka, tu widzę niestety spłycenie tematu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niekoniecznie. Myślę, że dla starszych osób nie będzie tutaj nic wielkiego, ale dla młodych nastolatków to są bardzo fajne informacje i nie ma jakichś trudnych, zbyt wymagających rzeczy. Powiedziałabym, że to raczej poradnik na poziom takich młodych ludzi. :) By nie zanudzić, nie zmęczyć, a dać trochę pozytywnej energii. Mnie się podobało. :)

      Usuń
  3. Ja jednak już nie jestem nastolatką, więc nie dam się namówić :p

    OdpowiedzUsuń
  4. Książki od wydawnictwa YA! pochłaniam jak frytki z KFC. Po tę pewnie też w końcu sięgnę, chociaż więcej tu obrazków, niż tekstu :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie przepadam za poradnikami :c
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie lubię poradników, ale zdjęcie z fragmentem "Czytanie dla przyjemność" spodobało mi się. ;)
    Pozdrawiam. ;**

    P.

    www.zycie-wsrod-ksiazekk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię sobie czasem poczytać tego typu porady. Niby oczywiste oczywistości, ale pozytywnie mnie to nastraja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem ci, że teraz jak już trochę czasu minęło odkąd przeczytałam, dalej mam w głowie niektóre porady i to jest naprawdę uspokajające i takie ożywcze, gdy się o nich przypomina i ty to robisz. :)

      Usuń
  8. Z poradnikami nie do końca się lubię, ale ostatnio przeczytałam "Pieszo i beztrosko" od wydawnictwa Sine Qua Non i się wciągłam. O sztuce spacerowania jako formie medytacji jeszcze nie słyszałam, a tu temat jest bardzo ciekawie przedatawiony. Więc może i temu dam szansę?

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia