Szklany tron - Sarah J. Maas. Czy mi się podobało?



Szklany tron
Sarah J. Maas
Wydawnictwo Uroboros
Data wydania: 25.06.2013r.
Liczba stron: 520


Przygodę z twórczością Sarah zaczęłam od Dworu Cierni i Róż, w którym zakochałam się niezmiernie. Postanowiłam również sięgnąć po serię "Szklany tron". To powieść, która przejęła świat, jest bardzo popularna i zbiera same dobre, a nawet najlepsze opinie. No i aż wstyd, że dopiero teraz to czytałam! Ale już w końcu jest! Jak w moim odczuciu wypadła książka?

Książka jest o zabójczyni Celaenie Sardothien. Spodobało mi się, że tak młoda, 17-letnia dziewczyna, jest najpotężniejszą zabójczynią Adarlanu i naprawdę potrafi dać sobie radę ze wszystkim w życiu. Jest silną osobowością, nigdy się nie podda, a codziennie rano motywuje się słowami: "nie będę się bać". Za to ją podziwiam. Brnęła do przodu, byleby tylko wygrać turniej, na Obrończynię króla. Chciała wolności. Nie chciała wrócić do więzienia, w którym pewnie już by nie przeżyła, gdyby miała zostać dłużej. Jest to dziewczyna z przejściami, bagażem blizn i doświadczeń, której mottem jest wygrać i przeżyć. Ma jednak też wrażliwą duszę, uwielbia czytać książki, jest wrażliwa a zarazem silna, potrafi dostrzec ludzkie cierpienia. Jest mądra i szuka przyczyn zabójstw w zamku, stara się rozwikłać zagadki, które grożą życiu ważnym dla niej osobom.





Co do Chaola i Doriana, nie wiem między którym stanąć. Oboje są bardzo fajnymi ludźmi, jednak mają swoje wady. Spodobały mi się w książce opisy zamku, królestwa. Bale i wszystkie kreacje są świetnie opisane, można poczuć ten staroświecki klimat. Uwielbiam humor w dialogach między bohaterami, podobały mi się ich rozmowy, które były naprawdę niebanalne. No i również dworska zazdrość, plotki, próba obalenia kogoś, szepty, intrygi... wszystko jest na miejscu i to wszystko dodawało książce uroku.

Turnieje również mi się podobały, chociaż mało były opisane. Jednak doskonale ukazywały trud, ból i zmęczenie Celaeny. Dokładnie było pokazane jak cierpi, co ją boli i dolega, oraz to jak walczy, żadna czynność nie została pominięta. Również świat magii był świetnym wątkiem, chociaż może troszkę zbyt dużo różnych tematów było w książce, to jednak odrobina tajemniczości dobrze się wkomponowała w powieść.

Książka jest na bardzo dobrym poziomie, jednak nie czuję jakoś żeby to był jakiś wielki hit. Jednak jestem niemal pewna, że to tak miało być. W końcu czeka mnie jeszcze 4 kolejne książki, więc wiem, że tam będzie wielkie BUM i ta seria stanie się w końcu dla mnie hitem! Więc nie będę tak bardzo już oceniać. Jak wspomniałam wcześniej w tej książce wszystko jest na miejscu i opisany świat po prostu mnie porwał. 


NAJLEPSZE CYTATY!

"- Czujesz się samotna? - wyrwało mu się.
- Samotna? (...) Nie. Potrafię dać sobie radę sama, o ile mam co czytać."

"Nie będę się bać."

"Mogłabyś kiedyś wstrząsnąć gwiazdami - szepnęła. - Jeśli się ośmielisz, będziesz w stanie dokonać wszystkiego. W głębi serca sama o tym wiesz i to chyba przeraża cię najbardziej."

   "To nie jest zbieg okoliczności. Nie ma czegoś takiego jak zbieg okoliczności. Wszystko ma jakiś powód."

"Poniesiesz porażkę tylko i wyłącznie w chwili, gdy zrezygnujesz."


  

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia